Husses dag i samarbete med NK
Hundstallet uppmärksammar Husses dag i samarbete med NK
För att uppmärksamma Husses dag den 21 oktober samarbetar Hundstallet i år med Nordiska Kompaniet och influencers som bidrar pro bono för att stötta Hundstallets arbete. Syftet är att samla in pengar till förmån för utsatta hundar och sprida medvetenhet om Hundstallets viktiga uppdrag, att ge hundar en andra chans till ett kärleksfullt hem.
Som en del av samarbetet skänker Nordiska Kompaniet Stockholm 10 procent av försäljningen från nyckelringar i två olika hundmotiv, där insamlingen från nyckelringarna går direkt till Hundstallets verksamhet. Intäkterna bidrar till Hundstallets dagliga arbete med att vårda, hjälpa och omplacera hundar.
Genom kampanjen “Husses dag” uppmuntras allmänheten att uppmärksamma de hussar som varje dag visar kärlek, tålamod och omtanke, samtidigt som man påminner om att många hundar fortfarande väntar på sin alldeles egen husse.
– Vi är oerhört tacksamma för stödet från NK och alla influencers som engagerar sig ideellt/pro bono. Varje insats, stor som liten, gör skillnad för våra hundar. Tillsammans kan vi ge fler en andra chans och bidra till ett samhälle där alla hundar har rätt till trygghet och kärlek, säger Johnny Kroneld, Kommunikation & Insamlingschef på Hundstallet.
-På NK vill vi engagera oss i initiativ som verkligen gör skillnad. Hundstallets arbete berör oss alla som värdesätter omtanke och ansvar. Genom våra nyckelringar från NK Collection med hundmotiv får vi nu möjligheten att stötta deras viktiga insamling – ett litet steg som kan göra stor skillnad, säger Karin Wickberg, marknadschef på NK
Om Hundstallet
Hundstallet har funnits sedan 1908 och arbetar för att alla hundar ska ha rätt till ett kärleksfullt hem. Organisationen är beroende av gåvor och bidrag för att fortsätta sitt arbete med att vårda och omplacera utsatta hundar. Hundstallet står som hundens röst och arbetar för att ge dem en andra chans.
Om Nordiska Kompaniet
Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av AB Nordiska Kompaniet som ingår i börsnoterade koncernen Hufvudstaden AB.NK:s försäljning år 2023 uppgick till totalt 2,7 miljarder kronor, varuhusen har en genomströmning av cirka 9 miljoner besökare årligen och de sysselsätter cirka 1200 personer. Läs mer på www.nk.se samt www.hufvudstaden.se
Relaterade länkar
Hundstallet – Husses dag
NK nyckelring Tax
NK nyckelring French Bulldog